Αναφέρουμε τι ειπώθηκε στο προηγούμενο κεφάλαιο του αντίστοιχου μαθήματος πριν αναλύσουμε για το τι θα μάθουμε στο καινούριο κεφάλαιο, κάνουμε διερευνητικές ερωτήσεις για να δούμε τι γνωρίζει το παιδί για ότι νέο έχουμε να μάθουμε. Δε πρέπει να ξεχνάμε ότι οι άνθρωποι κατασκευάζουν τη νέα γνώση στηριζόμενοι στη γνώση που ήδη έχουν. Στη συνέχεια κάνουμε ανάλυση του μαθήματος και λύνουμε τυχόν απορίες. Τέλος, το παιδί αποφασίζει με τι τρόπο θα κάνει τις εργασίες του. Υπάρχει η δυνατότητα να εργαστεί ανεξάρτητο, μέσα σε ομάδα, με την καθοδήγηση του έμπειρου προσωπικού μας, ή και με συνδυασμό των παραπάνω. Αυτό είναι ένα κομμάτι που προάγει την αυτονομία.